">حریم یاس



باغ ياس

۱۳۸٤/٢/٢٩



آهاي آقا.. !   آهاي خانوم .. !

يه شاخه گل ازم بخر ؛

 ازهمه نوع ، ازهمه رنگ ... هرچي دلت ميخواد ببر

اين يكي ياسه بخدا .. به رنگ و روش نيگاه نكن ... تمومه ياسا سفيدن ، اين يكي رنگ نيلوفر

 اين گل سرخه نازنين ، يه معركست بيا ببين ... شكفتنش دوباره بود ، ماه رمضون تو اون سحر

 اصلا بيا اينو ببين ؛ شقايقه،نفهميدي؟ ... شرمندتم سر ندارهيه شاهگله بدون سر ...

 يه شاخه لاله هم دارم.. ببين چه ناز و خوشگله ... دو برگش افتاده زمين ، به ضرب داس و با تبر

 يه غنچه محمدي ، دارم برات دل ميبره ... شكوفه بود كه چيدنش. گلچينا با تير سه سر

دسته گلاي ناز من ، زينت و تاج عالمن ...  بهاش يه قلب لرزونه ، يه عاشقي يه چشم تر

حالا اگه پسنديدي، هركدومو خواستي ببر ... تو رو خدا فقط بگو ، از گل نرگس چه خبر؟؟؟!


 


 

در مجالي كه برايم باقيست ...

۱۳۸٤/٢/٢۱



 در مجالي كه برايم باقيست
باز همراه شما مدرسه اي مي سازيم
كه در آن همواره اول صبح
به زباني ساده
مهر تدريس كنند
و بگويند خدا
            خالق زيبايي
و سراينده عشق
            آفرينندة ماست
مهربانيست كه ما را به نكويي
                        دانايي
                               زيبايي
به خود ميخواند
جنتي دارد نزديك، زيبا و بزرگ
دوزخي دارد به گمانم
            كوچك و بعيد
در پي سودايي ست
كه ببخشد ما را
                  و بفهماندمان
ترس ما بيرون از دايره رحمت اوست
...
در محالي كه برايم باقيست
باز هم همراه شما مدرسه اي ميسازيم
كه فرد را با عشق
علم را با احساس
و رياضي را با شعر
دين را با عرفان
همه را با بشيق تدريس كنند
...
لاي انگشت كسي
                  قلمي نگذارند
و نخوانند كسي را حيوان
و نگويند كسي را كودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غايت بكند
و به جز از ايمانش
هيچكس چيزي را حفظ نبايد بكند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالي نشود از احساس
درسهايي بدهند
كه به جاي مغز، دلها را تسخير كند
...
از كتاب تاريخ                  جنگ را بردارند
            در كلاس انشاء
                        هر كسي حرف دلش را بزند
تا كسي بعد از اين باز همواره نگويد : هرگز
و به آساني همرنگ جماعت نشود
زنگ نقاشي تكرار شود
رنگ را در پاييز تعليم دهند
قطره را در باران
            موج را در ساحل
                          زدگي را در رفتن
                                        و برگشتن را از قله كوه
و عبادت را در خدمت خلق
كار را در كندو
و طبيعت را در جنگل و دشت
مشق شب اين باشد
كه شبي چندين بار
همه تكرار كنيم :
                        عدل، آزادي، قانون، شادي
امتحاني بشود
كو بسنجد مارا
تا بفهمند چقدر
            عاشق و آگه و آدم شده ايم
در مجالي كه برايم باقيست
باز هم همراه شما مدرسه اي ميسازيم
كه در آن آخر وقت
به زباني ساده
            شعدر تدريس كنند
و بگويند كه تا فردا صبح
                        خالق عشق نگهدار شما

مجتبي كاشاني


 

لزوم تبری

۱۳۸٤/٢/۱٦



سلام . 

شیوه های تبری :

الف )قلبی
قلب انسان کانون تمایلات،‌مهرورزی ها و کنیه توزی ها و محل بروز گرایش هاست. از این رو تبری قلبی نقشی سرنوشت ساز در زندگی انسان ها دارد . باید به دشمنان خداوند متعال دل نبست و از آنان نفرت داشت . که این سنت خداوند متعال و پیامبران اوست . حضرت علی (ع) فرمودند : کسی که از عملکرد جامعه ای خشنود باشد، گویا با آنان هم کار بوده است . و در روایات است که ایمان، دوست داشتن و دشمن داشتن است .

ب) زبانی
باید با زبان از دشمنان خداوند و از دشمنان اولیای او تبری جست . باید بغض آنان را فریاد کرد و دشمنی قلبی را به جلوه گذاشت . باید با شمشیر زبان، ریشه های محبوبیت و مقبولیت آنان را زد. البته نه با فحش و رکیک گویی و یاوه پردازی که دین ما با هرزه گوییی و هرزه گرایی و سخن زشت، سر ستیز دارد .
دشنام در اثر نبودن منطق و در اثر زبونی است، پس لازم است افراد تا آن جا که می توانند طرف مقابل خود را با منطقی شایسته و بیانی استوار قانع سازند .

لعن و نفرین :

لعن و نفرین از شیوه های پذیرفته شده زبانی برائت است . فرهنگ اسلامی و اخلاق والای آن، فحش و ناسزاگویی را بر نمی تابد، ولی لعن و نفرین را به جای آن می گمارد تا مرزهای تبری پاس داشته شود . دشمنی ها ابراز گردد و دشمنان نکوهیده شوند .
این اصناف و گروه ها را قرآن کریم لعنت کرده است : 1- کفار به طور مطلق (احزاب :‌64) 2- منافقان (احزاب - 60) 3- ابلیس (ص-78) 4- آنانکه خداوند و رسول او را اذیت کنند (احزاب 57) اهل افساد و قاطعان رحم (محمد-43) آنانکه آیات خدا و راه های هدایت را پنهان می دارند. (بقره-159) 7- ستمکاران (هود-18) شجره ملعونه (اسراء 60) 9- آنانکه به زنان پاکدامن، نسبت زنا بدهند. (نور-43) .
در زیارت عاشورا 22 بار کلمه لعن و مشتقاتش آمده است . واژه لعن و مشتقاتش بیش از چهل بار در قرآن کریم بکار رفته است .

لزوم تبری :

اگر تبری از دشمنان خدا وجود نداشته باشد، مرزهای دوستی و دشمنی به هم میریزد . حق و باطل در هم می آمیزد و یک پلورالیسم دینی پدید می آید. اگر باطل، منفور نباشد اگر ظالم مطرود نگردد، اگر گمراهی نکوهیده نشود، اگر بزه کاران مورد عداوت قرار نگیرند، تباهی نهادینه میشود ...


 

بسم الرب الشهداء و الصديقين

۱۳۸٤/٢/٦



ميلاد حضرت رسول و فرزند گراميش امام صادق عليه السلام مبارك

بدينوسيله عروج ملكوتي جانباز دلاور 8 سال دفاع مقدس

شهيد محمد حيدريان

را به اطلاع عموم ميرسانيم . مراسم ختم آن شهيد در مورخه ۲/۶/۸۴ پس از تشييع و خاکسپاری از ساعت 3 تا پنج بعد از ظهر در حسينيه لاسجردي هاي مقيم تهران واقع در ميدان بسيج، خيابان خاوران، خيابان نبرد جنوبي، كوچه انصار الحسين برگزار مي شود . ضمن آنكه پيكر مطهر آن شهيد بزرگوار امروز ۲/۶/۸۴ در جوار شهداي گلگون كفن در بهشت زهرا قطعه 45 آرام خواهد گرفت ..